بستن

شهید محمد دارایی

محمّد دارایی

اطلاعات شهید

نام پدر : اکبر
تاریخ تولد : ۱۳۴۵
تاریخ شهادت : ۶۱/۱/۱
محل شهادت : شوش
تحصیلات :سوم راهنمایی
شغل : محصّل

وصیت نامه شهید عزیز محمّد دارایی

من امیدوارم که کفر صدامی و ابرقدرت‌هایی که به ملت‌های مستضعف ظلم و ستم می کنند به دست توانای مسلمین سرنگون گردند و جمهوری اسلامی بر تمامی ملل مستضعف برقرار شود و همه‌ی آن‌ها بتوانند زیر پرچم عدالت با آسایـش زندگـی کـنند.
من این راه را با میـل خودم انتخاب کـردم و به جبـهه‌ی حق علیه باطل اعزام می گردم و امیدوارم وقتی که من سعادت شهادت نصیبم شد برادران دینی‌ام راهم را ادامه بدهند.
من از برادران و خواهران تقاضا می کنم که رهبر انقلاب را تنها نگذارند و همیشه پشتیبانی خود را از او اعـلام کنند و ان شاالله آینده این جنگ هم بـه یـاری خـدا پیروزی حق بر باطل و ظلم است.
من از مردم می خواهم که در پشت جبهه، برادرانی را که در خط مقدّم هستند یاری کنند، چون با همین پشت گرمی مردم است که رزمندگان می توانند جنگ کنند.
والسلام
محمّد دارایی  ۶۰/۱۱/۲۸


زندگی نامه :

فريادهاي مانده در گلو تا كي منتظر شوند؟ تا كي بشكنند پشت پرده‌هاي بغض، بايد سرود از اين همه سكوت، از آن همه عشق و حماسه و خون …
«محمّد» كودكي چهار ساله بود فرشته‌ي ـ مهر و عطوفت ـ مادررا از دست داد و در سايه‌ي پرلطف پدر صبر و استقامت را آموخت و چون كوه استوار ماند. وجودش مايه‌ي آرامش بود و پدر به او دل خوش داشت و نجابت و صداقت در وجودش جلوه‌گري مي‌كرد.
در آغاز انقلاب گرچه نوجواني بيش نبود اما با ديگر مردم به پا خاسته، براي پيروزي ملّت ايران تا سرحدّ توان تلاش كرد تا اينكه اسلام و ايران به دست پرتوان آن پير فرزانه و با همّت مردم، غرق در نور و سرور شد.
«محمّد» به مسايل ديني و مذهبي علاقه‌ي فراوان داشت و به آموختن آن عشق مي‌ورزيد به طوري كه زبانزد خاص و عام شده بود. به تهيدستان كمك مي‌كرد و همواره به فكر آنها بود. سراپا عشق و نياز بود و آنگاه كه جبهه را نياز خود ديد براي رفتن درنگ نكرد.

در جبهه نيز به واجبات و ترك محرّمات، اهميت فراواني مي‌داد. در شب عمليات او نيز مانند ديگر همرزمانش بي‌قرار بود و آماده‌ي رزم و پيكار. با دشمن پست و پليد جنگيد و هرگز احساس ضعف نكرد تا سرانجام در شبي كه شهادت‌نامه‌ي عشاق امضاء مي‌شد در «عمليات فتح‌المبين» بدنش در آتش باران دشمن پاره پاره گشت و سفر روحاني خود را آغاز نمود.

پاسخ دهید

ادرس ایمیل شما کاربر گرامی منتشر نخواهد شد.قسمت های ضروری و مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

متا سفانه قابل کپی نیست!