بستن

شهید محمد جواد خریدار

محمّد جواد خریدار

اطلاعات شهید

نام پدر : رضا
تاریخ تولد : ۱۳۴۴
تاریخ شهادت : ۶۲/۱/۲۲
محل شهادت : شرهانی
تحصیلات :سوم دبیرستان
شغل : محصّل

وصیت نامه شهید عزیز محمّد جواد خریدار

چه مشکل است که انسان در مقابل خداوند متعال آزمایش پس دهد، چه قدر مشکل است که انسان در آزمایشات الهی موفق شود و سرافراز از بوته‌ی آزمایش به درآید. نمی دانم خداوند متعال چه‌ طور با این کوله بارگناه می خواهد مرا امتحان کند. خدایا خودت می دانی که بر من مشکل است که بخواهم امتحان شوم. ای خدا مبادا که روز حساب به عدلت با من برخورد کنی. خدایا به خون حضرت سیدالشهدا(ع) قسمت می دهم که با نظر فضلت به اعمال من بنگری و رحمت و برکات خود را از من دور نکنی.
خدایا تو شاهدی که من چیزی در دنیا ندارم که بخواهم برای آن وصیت کنم. خدایا تو گواهی که من از راحتی دنیا گذشتم و به فرمان رهبرم، نایب بر حقّ امام عصر(عج) به سوی جبهه روان شدم تا از حیثیّت و شرف اسلام و قرآن و میهن اسلامیمان دفاع کنم. هدف خود را خوب شناخته‌ام و می دانم که به چه راهی گام نهاده‌ام به راهی که حسین(ع) و یارانش رفتند، به راهی که شهدای کربلاهای خودمان رفتند و … و بالاخره به راهی که راه انبیا و اوصیای الهی است.
هدف من فقط پیروزی اسلام و قرآن بر کفر جهانی است؛ قدرتمندان و مستکبران نمی توانند ببینند که اسلام قوّت بگیرد.
برادران و خواهران عزیز، یک وصیّت به شما دارم این‌که؛ پیرو خط امام باشید و امام را تنها نگذارید و هر چه او فرمود بدون هرگونه شک و تردیدی قبول کنید و قدر این نعمت الهی را بدانید، زیرا که خداوند می فرماید: هر کس شکر نعمت کند آن نعمت را بر او می افزایم و هر کس کفران نعمت کند راه نعمت بر او بسته و او را هلاک مـی کنم و سرانجام قرآن کریم می فرماید: «فـان حزب الله هم الغـالبون» بالاخره حزب خداوند پیروز می شود و حزب شیطان که همانند کفی است بر روی آب از بین می رود و حق چهره‌ی زیبای خود را آشکار می سازد و به دست حضرت حجه ابن الحسن العسکری مهدی موعود(عج) حکومت عدل اسلامی برقرار می شود و بار دیگر مردم می توانند با برادری و برابری در کنار یکدیگر در امن و امان زندگی کنند.
و اما یک سفارش به شما عزیزان دارم، هر چند من نتوانستم خدمتـی در حقّ کسی بکنم ولی امیدوارم هر کس از من بدی دیده مرا ببخشد و از همه‌ی شما برادران و خواهران دینی می خواهم که به غایبین برسانید که هر کس حقّی بر گردن من دارد و یا این که بدی از من دیده است مرا ببخشد و از او، از جانب من حلال بودی بطلبید.
از پدر و مادرم می خواهم که مرا حلال کنند هر چند که سعادت شهادت را ندارم ولی امیدوارم که خداوند به فضل خودش این سعادت عظمی را نصیب من سازد و این بنده‌ی حقیر را مورد قبول درگاه خویش فرماید تا در قیامت، در پیش روی شهدا و معلولین و مجروحین و خدمتگزاران به اسلام سرافکنده نباشم و من هم از خودم هدیه‌ای برای پروردگار داشته باشم، زیرا وجود من نتوانست برای اسلام خدمتی بکند شاید با شهادتم بتوانم این هدیه را به دست آورم و تقدیم نمایم.
وصیت آخرم به همه شما مسلمانان این است که خودتان را همیشه در مقابل خداوند احـساس کـنید کـه لغزش در کـارتان نخواهد بـود و همیشه اعمالتان با اخلاص می شود. خداوند به همه شما اجر عنایت بفرماید و خمینی کبیر را تا انقلاب حضرت مهدی(عج) برای ما نگهدارد.
وصیتی چند با خانواده‌ام؛ پدر و مادر عزیزم هر چند می دانم که در زندگی از روی من بسیار رنج و زحمت کشیدید و همیشه آرزو داشتید که من خدمتگزاری برای این ملّت شوم، بدانید که هرچه توانستم در زندگیم تلاش کردم و حال هم اگر خداوند به من سعادت شهادت را داد باز هم شکرگزار اویم و به رضای او رضا هستم. فقط یک چیز از شما می خواهم و آن هم این است که مرا حلال کنید.
خدایا، خدایا، تا ا نقلاب مهدی خمینی را نگهدار، از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزا.
والسلام
محمّد جواد خریدار  ۶۶/۱۱/۱۵

مصاحبه با پدر شهید محمد جواد خریدار

پاسخ دهید

ادرس ایمیل شما کاربر گرامی منتشر نخواهد شد.قسمت های ضروری و مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

متا سفانه قابل کپی نیست!