بستن

شهید خداداد اشکواری (شعبانی زاده)

وصیتنامه شهید:



     «وَ لا تَحْسَبَنَّ اْلَذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اْللَّهِ اَمْواتَاً بَلْ اَحْياءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرزَقُونَ.»

     شما هيچ وقت از هيچ چيز هراس نداشته باشيد، شما براي حفظ اسلام دار‌يد جنگ مي‌كنيد.        (امام خميني)
آن‌هايي كه در راه خدا كشته شده‌اند مرده نپنداريد بلكه آن‌ها زنده‌اند و در نزد خدايشان روزي             مي خورند.
 قال الرضا(ع): « عليكم بسلاح الانبياء قال الدعاء»   امام رضا(ع) فرمودند: بر شماست كه سلاح پيامبران را از دست ندهيد. از امام سؤال شد كه: سلاح پيامبران چيست؟ فرمودند: دعا. بنابراين وصيت‌نامه‌ي خود را با اين دعا شروع مي كنم: «اللّهم انّي اسئلك بحق محمّد و آل محمّد ان تصلي علي محمّد و آل محمّد و اجعل النور في بصري و البصيره في ديني و اليقين في قلبي و الاخلاص في عملي و …»
بارخدايا از تو مي خواهم كه بر محمّد و آل محمّد درود فرستي و در چشمانم نور معرفت و در دينم بصيرت و در قلبم يقين و در عملم اخلاص قرار دهي و تا هنگامي كه مرا زنده نگه مي داري، سلامت نفس و وسعت روزي به من عطا فرما.
«اِنا للهْ وَ اِنْااِليهِ راجِعونْ» ما همه از او هستيم و به سوي او باز خواهيم گشت آري، ما متعلّق به او هستيم، اوست كه ما را مي آفريند و سپس روزي مي‌دهد و بعد مي ميراند و بعد زنده مي كند. در اين دنيا هر كس بذري كاشت در آن دنيا از كاشت خود برداشت مي كند. براي آمدنم به سربازي و رفتن به جبهه، هميشه خواسته‌ام از خداوند اين بود كه در كارها پيروز]م[ كند و در راهي كه بر ايمان معين كرد، كه همان راه انبياست تلاش و كوشش پيگير كنم تا اين‌كه دين اسلام در تمامي جهان وسعت پيدا كند و در نهايتِ لياقت شهادت، آن سعادتي كه انسان را از هر گونه گناه و زشتي پاك مي كند نصيبم گرداند. از اين طريق مي توان رضايت پروردگاري كه نعمت‌هاي فراوان به ما داده است به دست آورد، اگر خداوند تبارك و تعالي نعمت شهادت را نصيبم كرد.
 وصـيت من بـه پـدر و مـادر عزيزم اين است كه مي دانـم مرا با رنـج و بي خوابي از كودكي تا اين سن و سال بزرگ كرديد اگر مي خواهيد گريه كنيد در عزاداري امام حسين(ع) گريه كنيد، خوشحال و سرافراز و دعاگوي امام عزيز باشيد و از او اطاعت كنيد زيرا ما همه از خدا هستيم و به سوي او خواهيم رفت. اين نكته را بايد بگويم كه من امانتي بودم در دست شما و شما فقط امانت خدا را به او بازگردانديد. وصيتي هم به خواهرانم دارم: هميشه مانند زينب(س) پيام رسان خون مقدّس شهدا باشيد، زينب(س) را به ياد داشته باشيد و در تشييع جنازه‌ي من خواهش مي كنم گريه نكنيد. سفارش من به برادرانم اين است كه ادامه دهنده‌ي راه شهيدان باشيد. از اسلام عزيز تا آخرين قطره‌ي خونتان حفاظت كنيد و هيچ‌گاه از خط رهبر جدا نشويد. به فرمايشات رهبر گوش فرا دهيد و آن‌ها را سرمشق زندگي خود قرار دهيد، وصيت ديگرم به دوستان و آشنايان و فاميل و همسايه‌هايم مي باشد، عزيزان وحدت خود را بيشتر كنيد و از شما مي خواهم كه از انقلاب اسلامي پشتيباني كنيد و      ادامه دهنده‌ي راه شهداي انقلاب اسلامي باشيد و براي مردم محروم با اخلاص خـدمت كـنيد. سفارش ديگـرم به امت شهيد پرور استهبان مي باشد، اي مردم متديّن و شهيد پرور هرچند من كوچكترم از آنم كه براي شما پيامي داشته باشـم فقط هوشيـاريتان را بيشتر كنيد و افرادي را كه در لـواي اسلام دارند به جامعه‌ي اسلامي ما ضربه مي زند و نفاق افكني مي كنند توطئه‌هاي آنان را خنثي كنيد و نگذاريد اين قبيل افراد، خون شهدا را پايمال كنند.
و سفارشي ديگر كه روزهاي پنجشنبه بر سر تربت پاك شهداي انقلاب اسلامي بياييد و فاتحه‌اي براي اين بنده‌ي حقير و شادي ارواح شهيدان اسلام بخوانيد. سفارشم به شما خانواده‌ي معظم شهدا كه عزيزترين فرزندانتان را در راه خدا و اسلام داديد اين است كه شما بدانيـد در نزد خداوند اجر خواهيد داشت و در آخر از همه حلال بودي مي طلبم و همگي شما را به خداي بزرگ مي سپارم. به اميد پيروزي رزمندگان اسلام و طول عمر براي رهبر كبيرمان امام خميني.                  
                                                                                                                والسلام
 خداداد اشكواري 5/1/66

پاسخ دهید

ادرس ایمیل شما کاربر گرامی منتشر نخواهد شد.قسمت های ضروری و مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

متا سفانه قابل کپی نیست!